De Clijne Taefel

Sinds 1 januari 2013 is de Clijne Taefel overgenomen en staat er oa. een nieuwe kok in de keuken. De onderstaande gebeurtenissen hebben dus niet meer te maken met de mensen die tegenwoordig in de Clijne Taefel werken.

Zaterdagavond was er een all boys night out, maar eerst zouden we samen met de vrouwen gaan eten. Omdat we er in het verleden al vaker lekker hadden gegeten, had ik om 20h15 gereserveerd in de Clijne Taefel in Leuven. Toen ik telefoneerde om te reserveren werd mij verteld dat we in de kelder dienden te zitten omdat boven alles volzet was, maar dit leek me geen probleem.

Toen we om 20h23 toekwamen was ik een beetje geambeteerd omdat we toch wat aan de late kant waren, maar niemand anders maakte er een probleem van. We werden door de ober naar onze plaats gebracht en de zaak zat inderdaad goed vol.

De sfeer aan tafel was meteen vrij goed maar omdat we stilaan toch honger kregen, vroegen we na dik 20 minuten wachten of we iets konder bestellen. Ik bestelde struisvolgeltournedos met versie kiwi en een currysaus. Mijn vrouw koos voor de pasta met scampi’s. De anderen namen kabeljauw in wittewijn saus, de mixed grill, een slaatje met lauwe geitekaas en nog iets. Bij elk gerecht hadden we frietjes gevraagd, behalve bij de scampi’s en het slaatje.

De drank kregen we vrij snel, maar het eten liet wat op zich wachten. Uiteindelijk werden we bediend om half 10. Een uur nadat we binnen gekomen waren. M. vroeg of ze brood kon krijgen bij haar slaatje en uiteraard was dat geen probleem.

Op mijn bord lagen twee stukjes struisvogeltournedos met een diameter van amper 3 centimeter en hoewel ik gevraagd had om het saignant te bakken was er geen enkel stukje rood vlees meer te bespeuren. Bovendien was het amper warm. De saus had meer weg van een brij dan van saus en de frietjes waren koud. Het was duidelijk dat het eten ergens was blijven staan want ook bij de anderen was het vlees bijna koud.

Tot tweemaal toe heb ik gevraagd of we warme frieten zouden kunnen krijgen bij ons eten en net nadat ik het laatste stuk vlees in mijn mond stak kregen we drie extra porties frieten. Wel warm deze keer, maar toch wel wat laat. Ondertussen had M. haar brood nog steeds niet gekregen.

Het mandje met brood arriveerde een dikke 5 minuten later en de ober had nog het lef om te zeggen dat M. toch nog van het brood zou kunnen genieten bij haar laatste halve geitekaasje.

Normaal vragen ze in een restaurant altijd bij het afruimen of het gesmaakt had, maar zaterdag dus niet? Of ze wisten het op antwoord op voorhand al, of de beleefdheid was ook ergens blijven liggen. Toen ik bij afrekenen mijn grieven aan de ober vertelde ging hij onmiddellijk in het verweer.

Het ene excuus na het andere werd bovengehaald. Dat ze die avond 95 man hadden, dat het eten een lange weg van de keuken via de lift naar de kelder moest afleggen, dat hij niet wist hoe lang het boven in de lift gestaan had en weet ik wat nog allemaal. En hij vroeg op botte wijze wat ik dan verwachtte, dat hij mij de helft van de rekening zou terugbetalen.

Misschien kon de ober er ook niet aan doen, maar hij is wel het aanspreekpunt. Had hij het probleem erkent en zijn excuses aangeboden, was het voor mij al veel minder erg geweest. Maar proberen om het goed te praten lukt niet bij mij. Als het met 95 man te druk is om iedereen op tijd te bedienen zodat de mensen kunnen genieten van een warme maaltijd – waar ze uiteindelijk ook voor betalen – moet je gewoon minder klanten toelaten. Maar dat scheelt waarschijnlijk op de omzet.

Bovendien had de ober wel tijd om de mensen die achter ons zaten snel te voorzien van hun eten. Maar we hadden de indruk dat hij deze mensen beter kende. Hoe verklaar je anders dat hij rustig bij hen aan tafel gaat zitten terwijl wij nog aan het wachten zijn op onze warme frieten en het mandje met brood.

Mij zien ze in elk geval niet meer in De Clijne Taefel. In het verleden waren we er altijd zeer tevreden over, maar dit wil ik niet meer meemaken. En ik hoop dat er veel volk via Google hier komt lezen en inziet dat ze in De Clijne Taefel ofwel grote hoeveelheden klanten niet aan kunnen ofwel een heel incompetente ober hebben rondlopen. Ik ga ook mijn mening nalaten op resto.be en ik twijfel er nog aan om een mailtje te sturen naar De Clijne Taefel om nogmaals mijn beklag te maken.

10 thoughts on “De Clijne Taefel”

  1. Wij gingen daar onlangs ook eten op aanraden van iemand…
    Ze zien mij daar nooit meer terug, voor het eerst in m’n leven heb ik m’n steak niet opgegeten, zat vol van de zenuwen.
    We hadden ook de indruk dat de obers drukker bezig waren met de gekende klanten dan met vreemden…
    .-= Guy´s last blog ..ZonPHP V2.08 =-.

  2. Is dit allemaal niet wat overdreven, overal kan er iets verkeerd gaan, ik ga geregeld iets eten in dat restaurant. Dat het altijd even lekker is, ga ik niet zeggen, maar als ik nu bijvoorbeeld een stuk vlees krijg met veel pezen, dan zeg ik dat gewoon en daarna wordt er een nieuwe geserveerd. Uiteindelijk is dat niet de fout van het restaurant hé, hij moet zoiets met de vleesleverancier opnemen ( als hij het hoort van de klant, natuurlijk!)
    En ten laatste, de klant is koning, daar heeft u gelijk in, maar hij moet zich dan wel als koning gedragen…

  3. @Jan B
    Misschien heb je er over gelezen, maar ik heb nergens gezegd dat er iets mis was met het vlees op zich. Het was te hard gebakken en afgekoeld. En daar kan enkel het restaurant iets aan doen en niet de vleesleverancier.

    Waar leest u trouwens dat ik mij niet als een koning gedragen zou hebben?

  4. ik heb sterk de indruk dat “de Wim” nen dikke zeurpiet is, en als ik lees wat je allemaal schrijft, kan ik me niet voorstellen dat jij je als koning zou gedragen, eerder als muggenzifter.

  5. @gitte
    Badankt voor deze analyse op basis van wat blogposts. Ongelooflijk hoe goed je daar in bent om je zo een beeld van mij te vormen.
    Ik zal meteen telefoneren naar de vriendelijke mensen van De Clijne tafel en zeggen dat het aan mij lag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge